Puppies geboren! - Reisverslag uit Ágios Nikólaos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Puppies geboren! - Reisverslag uit Ágios Nikólaos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Puppies geboren!

Door: debakkertjesopkreta

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

23 April 2010 | Griekenland, Ágios Nikólaos

Hallo allemaal, daar zijn we weer met het vervolg van ons reisdagboek, er is weer genoeg te vertellen. Eergisteren hadden we een koude dag met de beruchte ijzige noordenwind en ook nog regen. In de ochtend besloten we dus lekker binnen te blijven. Er werd bij ons geklopt en we dachten dat het de schoonmaakster was om haar werk te doen. Ze was het wel, maar ze kwam vragen of Saboa (zwangere boxer op alle dag)bij ons was want ze waren haar al een uur kwijt! Ze was niet bij ons maar ik ging meteen mee zoeken. Ze kwam uiteindelijk van de benedenweg af, helemaal buiten adem, hypernerveus en zoekende leek het wel. Ze liep met me mee naar het appartement en toen ik een deken op de vloer legde ging ze meteen liggen en kalmeerde iets. Het was duidelijk volgens ons: ze ging bevallen. Haar eigenaar, Kostas, was in zakelijke bespreking, maar werd gebeld, kwam meteen en nam haar mee naar de dierenarts. Die zei dat er helemaal niets aan de hand was, ze had geen ontsluiting en het kon nog wel 4 dagen duren. Hij kwam dus lichtelijk chagrijnig terug, maar ging wel een hok voor haar maken waar ze in ieder geval rustig kon liggen. Hij is 's avonds nog tot 12 uur gebleven en toen naar huis gegaan. De volgende morgen ging hij kijken bij Saboa en toen waren er al 6 puppies, inmiddels zijn het er al 9 of 10 en het lijkt of ze nog niet klaar is. Het is haar eerste nest en ze is zenuwachtig en uitgeput. We hebben ze even mogen zien, schattig, eigenlijk al best wel groot. Later volgen er wel foto's, nu laten we haar vooral met rust.De dag voor de bevalling werd het 's middags nog redelijk weer en in een beschut hoekje toch nog lekker genoten. 's Avonds gingen we bij Kostas in Plaka eten (iedereen heet hier Kostas, Yiorgos of Nicos) en omdat het zo koud was besloten we om binnen te tafelen. Aangezien hij aan het verbouwen is, nieuwe deuren heeft waarvan helaas de ruiten nog niet klaar waren maakte dat niet veel uit qua warmte. Gelukkig deed de wijn en de raki veel, waardoor ik helaas 's nachts ook niet zo lekker was.Gisteren was een prachtige dag, met een strak blauwe lucht en hebben we de hele dag aan het zwembad doorgebracht en op een paar telefoontjes na de hele dag niets gedaan. Wel zijn we 's avonds naar Agios Nikolaos gereden om wat te drinken, er hing ook nog tv dus Cor kon de eerste helft van Liverpool- Atletico zien. Daarna werden we heel doezelig van de lange vermoeiende dag aan het zwembad en zijn we naar huis gegaan. Vandaag is het weer bedekt maar een lekker temperatuurtje. We gaan een klein ritje maken, even naar de gierennesten hier in de buurt kijken en even wat kleine winkeltjes bekijken. Cor neemt z'n portomonnee niet mee heeft hij alvast laten weten. Nu ga ik zodadelijk nog even mijn oud-collega bellen ( voor insiders: die oude grijze dakduif) want die wordt alweer 49. Tot horens weer allemaal, wordt vervolgd.

• 23 April 2010 - 08:07

Eric En Lida:

Nou, gefeliciteerd, Eric en ik hebben al gegokt met hoeveel kleine Saboaatjes jullie gaan thuiskomen! Niet zo krenterig Cor, zo ben jij niet!We wensen jullie nog een heerlijke dag toe!

• 23 April 2010 - 09:03

Bakkertjes Rijswijk:

Han,

Dat je nog tijd hebt om zulke lange verhalen te typen. Ik ben blij dat het waarschijnlijk een heel gedoe is om zo'n boxertje mee te mogen nemen want ik denk dat jullie handen jeuken. Wel lekker dat wisselende weer? Hierdoor doe je heel afwisselende dingen in die 3 weken (waar de eerste 2 al weer van om zijn). Tjonge jonge wat vliegt die tijd. Er ontstaat op dit moment een heel leuk contact tussen wat neefjes en een nichtje (Angelique, Sander en mijzelf). Er is zelfs al een foto van onze ouders (Riet, Theo en Cor) aan elkaar verzonden. Leuk he? en dat allemaal n.a.v. het bericht dat ik rondstuurde voor Maaike haar fansite op Hyves. Nou ik ga weer verder met mijn werk en kijk al weer uit naar jullie volgende update van de Bakkertjes op Kreta.

Groetjes,

Mede namens de andere 3 Bakkertjes uit Rijswijk,

Roy

• 25 April 2010 - 06:33

Remco En Anne-marie:

Hoi, jullie maken wat mee he! We zijn benieuwd naar de puppiefoto's later.
    Wij gisteren naar keukenhof geweest. Een beetje verkeerd gepland, want het was het drukste weekend van het seizoen in verband met de corso. Wel genoten en.....ik heb eventueel 2 vrijkaarten voor jullie. Laat even weten of jullie interesse hebben, want ze zijn erg gewild. Je kunt er tot half mei terecht.
    Geniet nog van jullie laatste week en tot hoors!
    Groetjes, Rem en An

• 25 April 2010 - 07:50

Lida,Ellie,Eric,Jan:

He lieve Bakkertjes, wij zitten heel gezellig met zijn viertjes op Texel! Prachtig weer, heerlijke zee en strand, hoe is het met de Saboaatjes? Heeft Cor zijn portemonnee al weer gevonden? Wij gaan zo strandwandeling maken en kijken of we een zeehondje kunnnen vinden, we wensen jullie een heerlijk weekje nog toe, kus van ons vieren!!

• 25 April 2010 - 14:22

Nico & Leonieke:

Hé vriendjes. Jullie genieten met volle teugen!! Heerlijk hoor. Morgen gaan we een paar dagen de bossen in met Kynai. Het wordt lekker weer, dus dat treffen we. Even ontspannen na alle spanning en stress, daar zijn we wel aan toe, maar dat weten jullie als geen ander! Vrijdag (Koninginnedag) zijn we weer terug, zodat we jullie op kunnen halen van Schiphol 's nachts. Nog niet aan denken, het is nog niet zover. Veel plezier nog, knuffel voor jullie allebei en....voor de puppies!