Laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Ágios Nikólaos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Ágios Nikólaos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Laatste week is aangebroken

Door: debakkertjesopkreta

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

25 April 2010 | Griekenland, Ágios Nikólaos

Hallo allemaal,
Hier is voor ons de laatste week aangebroken en dan gaat het opeens heel snel. Of we terugwillen? Helemaal niet, maar ja, we moeten weer verder. De vorige keer waren we gebleven bij het zoeken naar de gierennesten, en die hebben we inderdaad gevonen. We hebben er lange tijd bij staan te kijken, foto's gemaakt, het zijn indrukwekkende beesten. Daarna zijn we via de bergen doorgereden naar Plaka en hebben bij vriend Kostas lekker wat gedronken. 's Avonds zijn we in Agios Nicolaos gaan eten, was ook weer heerlijk, niet koud, aangenaam. Gisteren was het prachtig weer en hebben we de hele dag aan het zwembad doorgebracht. Helaas is er gisteren een puppy gestorven en vandaag weer een. Kostas heeft ze begraven. Saboa wil zelf niets eten want ze wil geen seconde bij het nest vandaan. Kostas moet bij haar gaan zitten om brokje voor brokje te voeren, heel zielig. Gisteravond hadden we afgesproken met Marina, een vriendin die ik al 25 jaar ken. Toen ik haar leerde kennen was ze net getrouwd met een politieman en werkte ze in het hotel waar ik destijds verbleef. Haar tweede kind is plotseling gestorven op een verjaardagspartijtje en vier jaar terug is ze ook haar man verloren aan kanker. Ze is er erg slecht aan toe geweest en heeft nu pas haar leven weer een beetje op de rails. We zijn met haar naar Latsida gereden, ongeveer een half uurtje,en daar is een souflakirestaurant dat op heel oost-Kreta bekend is. Je kan er vrijwel alleen souflaki eten, met wat bijgerechten zoals patat, salade en tzaziki. Het was een mooie avond, haar jongste dochtertje was er ook bij. Vandaag hebben we in de morgen gezond, en toen het iets betrok zijn we een ritje gaan maken. Een van onze vrienden was een taverne begonnen in Kroustas, vrij hoog in de bergen, en langs een grote omweg via prachtige wegen zijn we daar aangekomen.We zaten net toen we iemand uit de geestenwereld zagen, namelijk de eigenaar van de appartementen waar we vroeger jarenlang kwamen. Iedereen had ons verteld dat hij was overleden en zijn vrouw eveneens. Dit bleek niet waar te zijn want ze zaten daar in levende lijve en vroegen ons aan tafel. Het werd nog heel gezellig en we moesten rollend naar huis. We wilden niets eten, maar er kwam steeds meer op tafel, samen met bier, wijn en raki. Het werd ons ook nog eens aangeboden achteraf. De verdere dag hebben we niets meer gegeten, en na een korte siesta de kaartcompetitie weer opgepakt, waarin ik mijn enorme achterstand compleet heb weggewerkt! Intussen ook even de stand ajax-feyenoord gevolgd, helaas niet wat wij ervan hoopten, maar alles is nog niet verloren. We groeten weer iedereen, tot het volgende verslag

• 26 April 2010 - 08:20

Roy En Marijke:

De tijd gaat heel snel als het lekker is. Het weer op Kreta lijkt in ieder geval aardig verbeterd. Prachtig dat je de gieren hebt gezien, het zijn echte giganten!
    Het was hier gisteren prachtig weer en er staat van alles in bloei, dat hebben gisteren bekeken langs de IJssel en op de veluwe. Het weer wordt wat minder t/m donderdag, dan wordtb het weer stralender alsd jullie terug zijn. Wat een triest verhaal van Marina. Wij waren op Kreta toen zij net moeder was geworden. Haar man heeft toen nog eens goed naar een boete van ons gekeken! Nog heel veel plezier de komende dagen.

Groeten en tot zaterdag,
    Roy en Marijke

• 26 April 2010 - 18:03

Eric En Lida:

Hai Bakkertjes, dat is de eigenaar van Hera Village toch? je ziet er lekker uit, zo met die poezen, Cor.. ik ben benieuwd hoe jullie het vonden op Kreta in deze tijd, heel anders dan in de zomer of in het najaar natuurlijk. Wij zijn weer thuis,het was een heerlijk weekend op Texel, prachtig weer, lieve vrienden. Langzamerhand komen er steeds meer vrienden/familie naar deze huisjes. We moesten 2 huisjes begroeten, Eric's zuster met familie, Eric's vriend met vrienden,en wij bij Jan en El. Vandaag wat minder goed weer voorspeld, maar de zon schijnt en het valt reuze mee. Meestal gaan er wel wat puppies dood wanneer er zo veel zijn, maar is niet leuk he? nix voor jullie..., nou een dikke kus van ons, geniet nog van jullie vakantie, Hanneke, als je terug bent willen we wel eens wat horen over de gierennesten en over dat heerlijke restaurantje in Plaka.

• 29 April 2010 - 19:24

Eric En Lida:

Hanneke en Cor, wat een prachtige foto's.... morgen gaan jullie naar huis, we denken dat er van allerlei gedachten door jullie heen gaan over de komende maanden. Dit is wel een stek die zo mooi is, schitterend uitzicht, hoort bij jullie leven. En naar huis gaan is weer een nieuw begin. Volgende week gaan we jullie bellen en praten we bij. Hele goede reis en tot gauw, liefs van Eric en Lida.

• 29 April 2010 - 20:14

Ellie En Jan:

Hallo Bakkertjes
    Wat een schitterende foto's zijn er weer gemaakt en ook leuk weer bekende plekken voor ons te zien. Het zit er nu toch bijna op, die fijne tijd op Kreta en ook voor ons zit het er morgen op. Gaan we allemaal weer naar onze poezen-kinderen. Han en Cor een goeie reis en de groetjes vanaf een zonnig Texel.